De band Live sprak mij al lange tijd aan. Niet alle nummers vond ik even goed maar het overgrote deel van de nummers van Live beluister ik met veel plezier. De lead zanger Ed Kowalczyk is ook een echte persoonlijkheid. Die man staat op het podium en dan staat er ook echt iemand. Hij straalt zelfvertrouwen en ervaring uit en dat kan ik altijd wel waarderen.
De band Live bestaat helaas niet meer door diverse oorzaken... Helaas maar de stem van Live ging verder. Afgelopen jaar op Parkpop zag ik Ed Kowalczyk al voor het eerst "Alleen" op het podium. Toen nog speelde hij nummers van Live. Erg gaaf maar het werd nu tijd voor een eigen album. Dat album kwam deze week uit onder de naam "Alive".
Zoals bekend neemt Eric Corton elke week het programma That's Live voor BNN op. Een twee uur durend programma met een artiest/band in de studio welke dan ongeveer een half uurtje live gaat spelen voor de radio. Deze week waren de opnames voor de show van 10 juli. De gast was Ed Kowalczyk.
Opnames waren in de BNN studio in Hilversum. Ik had me opgegeven en kon erbij zijn samen met een collega welke ook fan is van Ed!
Bloedheet buiten maar binnen draaide de airco overuren waardoor het goed vertoeven was. Eric vertelde aan de ongeveer 50 aanwezigen dat wij ons gelukkig mochten prijzen omdat BNN echt super veel mensen had moeten afzeggen aangezien er echt heel veel aanmeldingen waren binnen gekomen. De beveiliging was erg streng. Er mochten geen filmpjes gemaakt worden, geen audio opnames en er mocht ook niet geflitst worden anders werd je er direct uitgezet. Daarbij zou Ed ook niet met de fans op de foto gaan omdat hij moe zou zijn... Opnames begonnen om 12:00 uur dus Ed had waarschijnlijk een leuke nacht gehad in Amsterdam en was nog brak haha.
Ed kwam samen met de drummer en gitarist op en begon 3 nummers te spelen van zijn nieuwe album. Werd een akoestische show. Kijk dat is helemaal gaaf! Album is net een dag uit en wij mogen al naar de akoestische versies gaan luisteren! Wat een stem heeft die man toch. De bekende vocals waar je of fan van bent of vreselijk haat. Ik mag mezelf onder de noemer plaatsen dat ik er fan van ben haha.
Ik ken de namen van de nummers helaas nog niet welke gespeeld werden aangezien het album pas net in mijn bezit is. Maar na de 3 nummers werd er een interview afgenomen door Eric en werd het bekende spel gespeeld waar er geluidsfragmenten uit het verleden van Ed werden afgespeeld waarop Ed dan nu moest antwoorden wat hij toen geantwoord had. Hij wist bijna alles nog dus hij ging bijna voor de volle punten. Ook drie fans mochten vragen stellen. De sfeer was super relaxed zo daar binnen. Met 50 fans in de bar van het BNN hoofdkantoor super relaxed genieten dus van een wereld artiest! Zo staat hij voor 250.000 man op te treden bij parkpop en zie je in de verte een klein stipje en zo sta je in een keer op nog geen meter afstand met 50 man naar een optreden te kijken. Toch wel speciaal! Na het interview speelde Ed nog 3 nummers live en toen was het voorbij. Ed had het schijnbaar erg naar zijn zin want hij kwam nog terug om aan de bar nog wat te drinken en toch tijd vrij te maken om even met iedereen op de foto te gaan! Dat was een leuke verassing! Zo kon ik samen op de foto met mijn collega en Ed. De foto staat op de telefoon van mijn collega dus deze zal ik van de week even posten hier!
Was een zeer geslaagde middag in elk geval! En kopen het album Alive want het is een lekker album!